Om Svenska Rottweilerklubben

Svenska Rottweilerklubben är den officiella rasklubben för rottweiler i Sverige. Vi är en ideell förening som idag samlar drygt 1 000 medlemmar från norr till söder.

Varje år anordnar vi i rasklubben specialutställningar, brukstävlingar, mentalbeskrivningar, mentaltester, medlemsträffar, sommarläger, olika utbildningstillfällen . Vi har även valphänvisning och hjälper valpköpare som vänder sig till oss med frågor om rasen och att köpa en rottweiler.

Vi ger även ut medlemstidningen Rottweilern med intressanta artiklar och reportage som rör just rottweilern och alla rottweilerägare. Vår målsättning är att alla som har ett intresse för den underbara rasen rottweiler ska ha utbyte av att vara medlem i Svenska Rottweilerklubben.

Välkommen som medlem du också!

Länk till onlineanmälan för medlemskap.